I denne guide gennemgås aktivering/opsætning af automatisk bogføring herunder betydningen af Startdatoen.
I Storebuddy kan du angive en Startdato.
Denne dato definerer, hvornår fra Storebuddy kan/må håndtere bogføringen af dine salg/refunder, betalinger/tilbagebetalinger samt udbetalinger.
TIP: Du finder indstillinger for Startdatoen og Aktivering af automatisk bogføring ved at:
- Klikke på "konto" øverst til højre inde i Storebuddy
- Vælg "forretning"
- klik på tandhjulet "indstillinger" til højre for:
- Klik på "Forretningsindstillinger".
Herunder kan du se, hvordan startdatoen har betydning for de forskellige posteringstyper:
- Ordrer: Ordrer blokeres automatisk for bogføring, hvis de er oprettet før end startdatoen. Hvis du har en ordre, som er oprettet før startdatoen men betalingen er captured (hævet) efter startdatoen skal ordren låses op og bogføres via Storebuddy app'en.
- Betalinger: Hvis en betaling er captured tidligere end den angivne startdato, blokeres bogføringen. Blokeringen kan kun fjernes ved at rykke startdatoen tilbage i tiden.
- Refunderinger: Refunderinger oprettet før startdatoen blokeres mod bogføring. Blokeringen kan kun fjernes ved at rykke startdatoen tilbage i tiden.
- Tilbagebetalinger: Tilbagebetalinger oprettet før startdatoen blokeres mod bogføring. Blokeringen kan kun fjernes ved at rykke startdatoen tilbage i tiden.
Du kan ændre startdatoen ved at klikke på kalender-ikonet til højre for startdatoen (se illustration nedenfor).
Aktiver automatisk bogføring
Som det fremgår af ovenstående kan du angive hvilke dele af bogføringen, du ønsker automatiseret.