1. Storebuddy
  2. Ofte stillede spørgsmål

Filtrering af ordre - Sådan fungerer det

Du kan med fordel anvende filter-funktionen på listen over salg inde i Storebuddy, hvis du leder efter noget specifikt.

Start med at trykke på "Bogføring" til venstre i sidemenuen > klik dernæst på "Salg" > klik på "Filter

Herunder ser du filtreringsmulighederne:

Bogføringsstatus

Vælg mellem at se flere forskellige bogføringsstatusser. Herunder:

  • Ikke bogførte (Ordre der endnu ikke er overført til regnskabsprogrammet og som ikke er forsøgt behandlet af Storebuddy)
  • Kladde (Ordre der er overført til regnskabsprogrammet, men ikke bogført)
  • Bogførte (ordre der både er overført og bogført)
  • Teknisk fejlet (ordre med tekniske fejl)

Ordrestatus

Her er det muligt at sortere på hvilken status ordrene har i din salgskanal. Det vil varierer fra system til system, da de hedder noget forskelligt i hver webshopsystem.

Ordre med bogføringsinfo

Vælg ja til denne, hvis du ønsker at se ordre med bogføringsinfo, herunder ordre hvor der er en fejlmeddelelse på, der skal tages stilling til.

Ordre markeret som manuelt bogførte

Dette filter kan enten lægge alle ordre der er markeret som "Manuel" til listen, eller filtrere dem fra. Ordre der er markeret som "Manuel", er ordre du har markeret som manuelt håndteret. D.v.s., at Storebuddy ikke skal gøre noget ved den. Er en ordre først markeret manuelt håndteret, så er den låst og kan ikke låses op igen. Den kan dermed ikke bogføres på et senere tidspunkt af Storebuddy.

Ordre markerede som "blokeret"

Ordre blokeres, såfremt de er oprettet før startdatoen. Hvis du er i tvivl om   hvorfor dine ordre er blokeret kan du læse mere om startdatoen i denne artikel

Vælg periode

Indstil det ønskede datointerval du gerne vil kigge på. Bemærk at filteret sorterer på ordrens oprettelsesdato.

Når du har foretaget den ønskede filtrering klik da på "Filtrer". Nu vil du se listen som ønsket. 

Ønsker du at nustille dine valg tryk på "Ryd"  og start forfra