Genstart bogføring, hvis bogføringen har været stoppet, eller overførsel fejlet
Genstart bogføringDet kan nogle gange ske, at bogføringen er standset. Det kan f.eks. skyldes, at den månedlige bogføringskvote har været opbrugt eller, at der ikke kunne skabes forbindelse med dit regnskabsprogram. Det kan i visse tilfælde også være fordi der er tilføjet en ny betalingsmetode i webshoppen, der endnu ikke er opsat i Storebuddy endnu.
Når der sker fejl og bogføringsprocessen ikke er fuldendt markeret ordre med teksten 'mislykket' Ved disse ordrer skal bogføringsprocessen genstartes manuelt.
Starte eller genstarte bogføringen
Gælder for salg (ordrer) og refunderinger (kreditnotaer) - hvis du er ny i Storebuddy kan der være ordrer, der skal overføres manuelt. Følg nedenstående steps;
- Klik på 'forretningen' øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den rigtige forretning i menuen og klik på tandhjulet til højre
- Tryk oppe til venstre på 'bogføring' og vælg 'salg'
- Marker alle ved at sætte et flueben i den øverste firkant til venstre (er der tale om mange ordrer kan du med fordel vælge, at vise 250 pr. side)
- Klik på 'bogfør' - gentag det evt. på næste side, hvis der er mere end 250, som ikke er overført
- Storebuddy vil nu overføre dataen til regnskabsprogrammet
- Husk at gør det samme for refunderinger
TIP
Du kan med fordel filtrere de salg, som du skal have bogført. Du kan læse mere om, hvordan du filtrerer i guiden: Sådan bruger du ordrefilteret
Husk dernæst, at gør det samme for refunderinger
Genstart betalinger
Hvis forbindelse har været mistet til regnskabsprogrammet, eller du skal have overført historik, så kan der være betalinger der skal overføres manuelt. Ligeledes kan der være fejl i nogle betalinger, som betyder bogføring skal genstartes. Du kan følge nedenstående guide for at se hvordan du starter bogføring af betalinger.
- Klik på 'forretningen' øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den rigtige forretning i menuen og klik på tandhjulet til højre
- Tryk oppe til venstre på 'bogføring' og vælg 'betalinger'
- Marker alle ved at sætte et flueben i den øverste firkant til venstre (er der tale om mange ordrer kan du med fordel vælge, at vise 250 pr. side)
- Klik på 'bogfør' - gentag det evt. på næste side, hvis der er mere end 250, som ikke er overført
- Storebuddy vil nu overføre dataen til regnskabsprogrammet
- Husk at gentage handlingen for hhv. betalinger fra betalingsgatewayen og - gavekortbetalinger, hvis du bruger Shopify og gavekort
Genstart tilbagebetalinger
Hvis forbindelse har været mistet til regnskabsprogrammet, eller du skal have overført historik, så kan der være betalinger der skal overføres manuelt. Ligeledes kan der være fejl i nogle betalinger, som betyder bogføring skal genstartes. Du kan følge nedenstående guide for at se hvordan du starter bogføring af betalinger.
- Klik på 'forretningen' øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den rigtige forretning i menuen og klik på tandhjulet til højre
- Tryk oppe til venstre på 'bogføring' og vælg 'tilbagebetalinger' (bemærk, at der både er Gateway og salgskanal, at vælge mellem
- Marker alle ved at sætte et flueben i den øverste firkant til venstre (er der tale om mange ordrer kan du med fordel vælge, at vise 250 pr. side)
- Klik på 'bogfør' - gentag det evt. på næste side, hvis der er mere end 250, som ikke er overført
Genstart "Udbetalinger"
- Klik på 'forretningen' øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den rigtige forretning i menuen og klik på tandhjulet til højre
- Tryk oppe til venstre på 'bogføring' og vælg 'udbetalinger'
- Marker alle ved at sætte et flueben i den øverste firkant til venstre (er der tale om mange ordrer kan du med fordel vælge, at vise 250 pr. side)
- Klik på 'bogfør' - gentag det evt. på næste side, hvis der er mere end 250, som ikke er overført