1. Storebuddy
  2. Ofte stillede spørgsmål

Genstart bogføring

Genstart bogføring, hvis bogføringen har været stoppet, eller overførsel fejlet

Genstart bogføring

Ind i mellem sker det, at der ligger salg, hvor bogføringsprocessen er standset. Det kan skyldes, at den månedlige bogføringskvote var opbrugt, eller der ikke kunne skabes forbindelse med dit regnskabsprogram. Det kan f.eks. også være sket, at du har tilføjet en ny betalingsmetode i din webshop, som du ikke har sat op i Storebuddy endnu.

Når der sker en fejl og bogføringsprocessen ikke er fuldendt markeres ordre med label med teksten Mislykket.

Ved disse ordrer, skal bogføringsprocessen genstartes manuelt. Du kan starte/genstarte bogføringsprocessen, således Storebuddy forsøger at bogføre ordren.

Starte/Genstarte bogføring

Gælder "Salg" (ordrer) og "refunderinger" (kreditnotaer)

Er du ny i Storebuddy, så kan der være ordrer der skal overføres til regnskabsprogrammet manuelt.

  1. Gå til > "Alle"  øverst til højre i Storebuddy
  2. Vælg den pågældende "forretning"
  3. klik på menuen "bogføring"
  4. Vælg "Salg"
  5. Markér alle ved at sætte flueben i boksen ved siden af "Ordre no." (Hvis der er tale om mange ordre så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
  6. Klik "bogfør"
  7. Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overført
     

6. Vælg "Bogfør"

Storebuddy vil nu overføre ordrerne til regnskabsprogrammet

TIP

Du kan med fordel filtrere de salg, som du skal have bogført. Du kan læse mere om, hvordan du filtrerer i guiden: Sådan bruger du ordrefilteret

Husk dernæst, at gør det samme for refunderinger

refunderinger-1

Genstart betalinger

Betalinger og tilbagebetalinger

Hvis forbindelse har været mistet til regnskabsprogrammet, eller du skal have overført historik, så kan der være betalinger der skal overføres manuelt. Ligeledes kan der være fejl i nogle betalinger, som betyder bogføring skal genstartes. Du kan følge nedenstående guide for at se hvordan du starter bogføring af betalinger.

  1. Gå til > "Alle"  øverst til højre i Storebuddy
  2. Vælg den pågældende "forretning"
  3. klik på menuen "bogføring"
  4. Vælg "betalinger"  (bemærk, at der er både betalinger fra salgskanal - og fra betalingsgateway undermenu)
  5. Markér alle ved at sætte flueben i boksen ved siden af "ordre no" (Hvis der er tale om mange ordre så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
  6. Klik "bogfør"
  7. Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overført

Husk at gentage handlingen for hhv.  betalinger fra betalingsgateayen og - gavekortbetalinger hvis du bruger Shopify og gavekort

Genstart tilbagebetalinger

Betalinger og tilbagebetalinger

Hvis forbindelse har været mistet til regnskabsprogrammet, eller du skal have overført historik, så kan der være betalinger der skal overføres manuelt. Ligeledes kan der være fejl i nogle betalinger, som betyder bogføring skal genstartes. Du kan følge nedenstående guide for at se hvordan du starter bogføring af betalinger.

  1. Gå til > "Alle"  øverst til højre i Storebuddy
  2. Vælg den pågældende "forretning"
  3. klik på menuen "bogføring"
  4. Vælg "tilbagebetalinger" (bemærk, at der er både "betalinger fra salgskanal" - og "fra betalingsgateway" undermenuer)
  5. Markér alle ved at sætte flueben i boksen ved siden af "ordre no" (Hvis der er tale om mange  så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
  6. Klik "bogfør"
  7. Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overfør

Genstart "Udbetalinger"

  1. Gå til > "Alle"  øverst til højre i Storebuddy
  2. Vælg den pågældende "forretning"
  3. klik på menuen "bogføring"
  4. Vælg "Udbetalinger"
  5. Markér alle ved at sætte flueben i boksen under bogføringsknappen (Hvis der er tale om mange  så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
  6. Klik "bogfør"
  7. Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overført