Genstart bogføring, hvis bogføringen har været stoppet, eller overførsel fejlet
Genstart bogføringInd i mellem sker det, at der ligger salg, hvor bogføringsprocessen er standset. Det kan skyldes, at den månedlige bogføringskvote var opbrugt, eller der ikke kunne skabes forbindelse med dit regnskabsprogram. Det kan f.eks. også være sket, at du har tilføjet en ny betalingsmetode i din webshop, som du ikke har sat op i Storebuddy endnu.
Når der sker en fejl og bogføringsprocessen ikke er fuldendt markeres ordre med label med teksten Mislykket.
Ved disse ordrer, skal bogføringsprocessen genstartes manuelt. Du kan starte/genstarte bogføringsprocessen, således Storebuddy forsøger at bogføre ordren.
Starte/Genstarte bogføringGælder "Salg" (ordrer) og "refunderinger" (kreditnotaer)
Er du ny i Storebuddy, så kan der være ordrer der skal overføres til regnskabsprogrammet manuelt.
- Gå til > "Alle" øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den pågældende "forretning"
- klik på menuen "bogføring"
- Vælg "Salg"
- Markér alle ved at sætte flueben i boksen ved siden af "Ordre no." (Hvis der er tale om mange ordre så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
- Klik "bogfør"
- Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overført
6. Vælg "Bogfør"
Storebuddy vil nu overføre ordrerne til regnskabsprogrammet
TIP
Du kan med fordel filtrere de salg, som du skal have bogført. Du kan læse mere om, hvordan du filtrerer i guiden: Sådan bruger du ordrefilteret
Husk dernæst, at gør det samme for refunderinger
Genstart betalinger
Hvis forbindelse har været mistet til regnskabsprogrammet, eller du skal have overført historik, så kan der være betalinger der skal overføres manuelt. Ligeledes kan der være fejl i nogle betalinger, som betyder bogføring skal genstartes. Du kan følge nedenstående guide for at se hvordan du starter bogføring af betalinger.
- Gå til > "Alle" øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den pågældende "forretning"
- klik på menuen "bogføring"
- Vælg "betalinger" (bemærk, at der er både betalinger fra salgskanal - og fra betalingsgateway undermenu)
- Markér alle ved at sætte flueben i boksen ved siden af "ordre no" (Hvis der er tale om mange ordre så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
- Klik "bogfør"
- Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overført
Husk at gentage handlingen for hhv. betalinger fra betalingsgateayen og - gavekortbetalinger hvis du bruger Shopify og gavekort
Genstart tilbagebetalinger
Hvis forbindelse har været mistet til regnskabsprogrammet, eller du skal have overført historik, så kan der være betalinger der skal overføres manuelt. Ligeledes kan der være fejl i nogle betalinger, som betyder bogføring skal genstartes. Du kan følge nedenstående guide for at se hvordan du starter bogføring af betalinger.
- Gå til > "Alle" øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den pågældende "forretning"
- klik på menuen "bogføring"
- Vælg "tilbagebetalinger" (bemærk, at der er både "betalinger fra salgskanal" - og "fra betalingsgateway" undermenuer)
- Markér alle ved at sætte flueben i boksen ved siden af "ordre no" (Hvis der er tale om mange så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
- Klik "bogfør"
- Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overfør
Genstart "Udbetalinger"
- Gå til > "Alle" øverst til højre i Storebuddy
- Vælg den pågældende "forretning"
- klik på menuen "bogføring"
- Vælg "Udbetalinger"
- Markér alle ved at sætte flueben i boksen under bogføringsknappen (Hvis der er tale om mange så kan du med fordel rulle ned og vælge "vis 250 per side".)
- Klik "bogfør"
- Gentag eventuelt på næste side, hvis der er flere end 250 der ikke er overført