1. Storebuddy
  2. Ofte stillede spørgsmål

Håndtering af "partially_paid" i Shopify

I Shopify kan en ordre have status som 'Partially_paid'. Det kan den f.eks. få, hvis ordren er delvist leveret eller hele ordren er leveret, men kun en del af betalingen er captured.

  1. Ordren er delvist leveret
    Hvis ordren er delvist leveret afgøres det videre forløb af, hvorvidt resten af ordren leveres på et senere tidspunkt
    1. Hvis de varer, der endnu ikke er leveret bliver leveret på et senere tidspunkt skal der ikke foretages yderligere handlinger. Du skal her være opmærksom på, at kontoen 'fordeling af betalinger' ikke vil være i balance, da der bogføres mere omsætning (hele orden er bogført) end der er bogført betalinger (kun en delbetaling er bogført).
    2. Hvis resten af ordren ikke leveres skal der oprettes en refundering i Shopify. Det er vigtigt, at der oprettes en refundering, hvor der ikke sker en tilbagebetaling til kunden (da kunden ikke er opkrævet betaling for de varer, der ikke er afsendt). 
  2. Hele ordren er leveret, men kun en del af betalingen er captured
    Hvis du har lovet kunden rabat (som ikke kan angives på ordren, da den er låst i Shopify) og du vælger, at fratrække rabatten i betalingen så vil ordren stå som partially_paid i Shopify.

    Da man ikke kan se, hvilken del af salget som 'rabatten' relaterer sig til kan vi kun bogføre hele orden. Derved er der ikke balance mellem omsætningen og betalinger. Du skal her være opmærksom på, at kontoen 'fordeling af betalinger' ikke vil være i balance. Da der vil være bogført mere omsætning (hele ordren er bogført) end der er bogført betalinger (kun delbetaling er bogført). 

    For at skabe balance skal der oprettes en refundering, hvor der ikke sker en tilbagebetaling til kunden, da kunden ikke er opkrævet betaling for de varer, der ikke er sendt afsted.