1. Storebuddy
  2. Ofte stillede spørgsmål

Hvordan overfører Storebuddy EAN fakturaer til e-conomic

Denne artikel gennemgår hvilke oplysninger der overføres fra webshoppen og ind i e-conomic, når dine kunder vælger "EAN" i din webshop. Derudover viser vi hvad du selv skal være opmærksom på at få udfyldt.

Der tre forudsætninger for at du kan udsende en EAN faktura fra e-conomic.

  1. Der skal angives en kontaktperson på fakturaen
  2. Der skal angives et EAN nummer
  3. Du skal have skrevet dit CVR nummer og land under stamoplysningerne i e-conomic

 

Når Storebuddy overfører en EAN-faktura, så vil fakturaen lande under Salg > Fakturering > Fakturaer i e-conomic.

 

Storebuddy påfører EAN-nummeret i feltet "EAN nr.":

Når fakturaen er oprettet, så skal du være opmærksom på, at der skal påføres en kontaktperson. Denne påføres ikke automatisk. Storebuddy opretter en kontaktperson, som tilføjes ved at klikke på feltet "Noter og referencer" inde på den igangværende faktura:

 

Klik dernæst på "Deres reference" og find reference


Vælg dernæst den ønskede kontaktperson:

Du bør nu kunne udsende din EAN faktura.

OBS! Det kan være nødvendigt, at påføre enten ordre - eller rekvisitionsnummer og eventuelt et internt konteringsnummer manuelt. Storebuddy overfører ikke disse informationer fra webshoppen. 

Ordre- eller rekvisitionsnummer

Din offentlige kundes ordre- eller rekvisitionsnummer skal indsættes i feltet "Øvrig ref." eller som kontaktperson i feltet "Deres reference", som beskrevet i afsnittet om Person- eller anden reference.

Eventuelt internt konteringsnummer

Du skal kun angive den offentlige kundes interne konteringsnummer, hvis kunden oplyser det, når du får ordren. Det interne konteringsnummer angiver du samme sted som EAN-lokationsnummeret dvs. under den offentlige kundes stamdata under "Kunder" i feltet "Konteringsnr.".

 

Du kan læse mere detaljeret om e-conomics opsætningsmuligheder for EAN fakturering her:
EAN faktura i e-conomic