Manuel bogføring af udbetalinger

Hvis du benytter en indløser, som vi ikke integerer til, fx Bambora, så kan du se eksempler på, hvordan de skal bogføres herunder. Eksemplerne tager udgangspunkt i Billy og Dinero, mens konceptet gælder for alle regnskabsprogrammer vi understøtter. 

Manuel bogføring i Dinero

  • Log ind i Dinero
  • Klik på "Bogføring" i hovedmenuen i venstre side.
  • Vælg "Kassekladde" i undermenuen

På den første linje i kassekladden udfylder du følgende:

  • Som dato vælger du dato, hvor pengene er gået ind på din bankkonto.
  • I beskrivelsen kan fx angive en reference på udbetalingen, eller den periode den er gældende for.
  • Som "Kontonr." vælger du "55000 - bank".
  • Derefter tilføjer du endnu en linje på det grønne kryds i højre side.
  • Derefter tilføjer du, så der er tre linjer i alt (trebenet postering).
  • Du tilføjer nu konto "7420 - Indløser" i anden linje, og den korrekte tilgodehavendekonto i nederste:
  • Beløbene skal være som følgende:
    1. Bank (det beløb som er gået ind på banken) i plus (+)
    2. Indløser (det beløb du har betalt for indløsningen på den udbetaling) i plus(+)
    3. Tilgodehavende (de to overstående langt sammen) med minus (-) foran.
  • Bogfør derefter kassekladden, eller vedhæft et bilag på udbetalingen, og bogfør derefter. 

Manuel bogføring i Billy

  • Log ind i Billy"
  • Klik på "Menu" øverst til venstre og klik på "Bogføring"
  • Vælg derefter "Kassekladde:
  • Klik på "Ny transaktion" i højre side og tilføj to linjer:
  • Som dato vælger du dato, hvor pengene er gået ind på din bankkonto.
  • I beskrivelsen kan fx angive en reference på udbetalingen, eller den periode den er gældende for.
  • De tre konti skal være
    Bank, gebyrer og den indløser tilgodehavendekonto som du får penge fra.
  • Beløbene skal være som følgende:
    1. Bank (det beløb som er gået ind på banken) i debet
    2. Gebyrer (det beløb du har betalt for indløsningen på den udbetaling) i debet
    3. Tilgodehavende (de to overstående langt sammen) i kredit
  • Til sidst godkender du posten, og bogfører den: