Hvis du benytter en indløser, som vi ikke integerer til, fx Bambora, så kan du se eksempler på, hvordan de skal bogføres herunder. Eksemplerne tager udgangspunkt i Billy og Dinero, mens konceptet gælder for alle regnskabsprogrammer vi understøtter.
Manuel bogføring i Dinero
- Log ind i Dinero
- Klik på "Regnskab" i hovedmenuen.
- Vælg "Kassekladde" i undermenuen
På den første linie i kassekladden udfylder du følgende:
- Som dato vælger du dato, hvor pengene er gået ind på din bankkonto.
- I beskrivelsen kan fx angive en reference på udbetalingen, eller den periode den er gældende for.
- Som "Kontonr." vælger du "55000 - bank".
- Som "modkonto" vælger du navnet på din beholdning. Fx "Tilgodehavende betalingsudbyder".
- Under beløb indtaster du det beløb der er gået ind på din bankkonto.
- Du kan vælge at vedhæfte en fil som bilag. Det kan fx være en udbetalingsoversigt fra din betalingsudbyder.
På den anden linie i kassekladden udfylder du følgende:
- Som dato vælger du dato, hvor pengene er gået ind på din bankkonto.
- I beskrivelsen kan fx angive en reference på udbetalingen, eller den periode den er gældende for samt at der er tale om bogføring af de tilhørende gebyrer
- Som "Kontonr." vælger du "7220 - Porto og gebyrer".
- Som "modkonto" vælger du navnet på din beholdning. Fx "Tilgodehavende betalingsudbyder".
- Under beløb indtaster du det beløb, som din betalingsudbyder har opkrævet for de ordrer, som er blevet afregnet.
- Du kan vælge at vedhæfte en fil som bilag. Det kan fx være en udbetalingsoversigt fra din betalingsudbyder.
- Du kan nu godkende ved at klik på "Bogfør kassekladde"
Manuel bogføring i Billy
- Log ind i Billy"
- Klik på "Regnskab" i hovedmenuen.
- Vælg på "Transaktioner"
- Klik på "Ny transaktion" øverst i højre hjørne.
- Vælg "Opret manuel transaktion"
- Som dato vælger du dato, hvor pengene er gået ind på din bankkonto.
- I beskrivelsen kan fx angive en reference på udbetalingen, eller den periode den er gældende for.
På den første linie udfylder du følgende
- Ved konto vælger du navnet på din beholdning. Fx "Tilgodehavende betalingsudbyder".
- Ved "Kredit" indtaster du summen af det beløb der er gået ind på din bank og det beløb der er opkrævet i gebyrer.
På den anden linie udfylder du følgende:
- Ved konto vælger du din gebyrkonto (standard er "2320 - Gebyrer").
- Ved "Debet" indtaster du det beløb, som din betalingsudbyder har opkrævet for de ordrer, som er blevet afregnet.
På den tredje linie udfylder du følgende:
- Ved konto vælger du din bankkonto (standard er "5710 - bank").
- Ved "Debet" indtaster du det beløb, der er gået ind på din bank under "Debet".
Afslutning:
- Du kan vælge at vedhæfte eventuelle bilag. Det kan fx være en udbetalingsoversigt fra din betalingsudbyder.
- Nu kan du godkende transaktionen, og din indtægt er bogført.