1. Storebuddy
  2. Ofte stillede spørgsmål

Opdatering af WooCommerce api-nøgler

Hvis din API-nøgle af den ene eller anden årsag ikke længere virker, skal du oprette en ny, og opdatere den i Storebuddy. 

Opret nye api-nøgler

Du opretter en API-nøgle ved at følge denne guide.

  • Log ind i din Wordpress admin
  • Klik på WooCommerce Settings eller Indstillinger hvis du kører med Dansk sprog
  • Klik på Advanced i den vandrette menu
  • Klik på REST API i undermenuen, som kommer frem efter du har klikket på Advanced
  • Klik på knappen med teksten Add Key

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-1-1024x640.png

  • Under "Description/beskrivelse" kan du fx skrive Storebuddy, så du ved, at denne API-nøgle benyttes til Storebuddy.
  • Under "Permissions/rettigheder" skal du vælge Read/Write  eller  Læs/Skriv hvis du kører med dansk sprog.
  • Nu klikker du på Generate API Key 

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-2-1024x640.png

Du har nu oprettet nye api-nøgler.

Nu skal du kopiere og gemme  Consumer key og Secret key. Det er disse to nøgler du skal benytte, når du skal tilknytte din shop i Storebuddy.

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-3-1024x640.png

Opdatering af api-nøgler i Storebuddy

 

VIGTIGT:  Hvis du opdaterer dine API-nøgler, fordi du har ændret din url, er flyttet til en anden server eller lignende, anbefaler vi, at du sletter de gamle Storebuddy-webhooks i WooCommerce inden du opdater API-nøglen i Storebuddy. Gå til WooCommerces officielle guide til sletning af webhooks.

 

Derefter skal du opdatere API-nøglen i Storebuddy. Det gør du ved at logge ind, og navigerer til den forretning, hvor API-nøglen skal opdateres:

  1. Klik på 'forretningen' øverst til højre i Storebuddy
  2. Vælg den rigtige forretning i menuen og klik på tandhjulet til højre
  3. Tryk på 'salgskanal' ud for 'integrationer' og vælg WooCommerce
  4. Her skal du indsætte din Key samt dit kodeord og klik på 'opret forbindelse'
  5. Hvis du mangler ordrer for den periode, hvor din API-nøgle har været deaktiveret, kan du opdatere ordrerne i WooCommerce. Derved bør de bliver sendt af sted til Storebuddy på ny. Hvis det driller, kan du kontakte os, så kan vi hjælpe med, at importere ordrerne manuelt.