Opdatering af WooCommerce api-nøgler

Hvis din API-nøgle af den ene eller anden årsag ikke længere virker, skal du oprette en ny, og opdatere den i Storebuddy. 

Opret nye api-nøgler

Du opretter en API-nøgle ved at følge denne guide.

  • Log ind i din Wordpress admin
  • Klik på WooCommerce Settings eller Indstillinger hvis du kører med Dansk sprog
  • Klik på Advanced i den vandrette menu
  • Klik på REST API i undermenuen, som kommer frem efter du har klikket på Advanced
  • Klik på knappen med teksten Add Key

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-1-1024x640.png

  • Under "Description/beskrivelse" kan du fx skrive Storebuddy, så du ved, at denne API-nøgle benyttes til Storebuddy.
  • Under "Permissions/rettigheder" skal du vælge Read/Write  eller  Læs/Skriv hvis du kører med dansk sprog.
  • Nu klikker du på Generate API Key 

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-2-1024x640.png

Du har nu oprettet nye api-nøgler.

Nu skal du kopiere og gemme  Consumer key og Secret key. Det er disse to nøgler du skal benytte, når du skal tilknytte din shop i Storebuddy.

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-3-1024x640.png

Opdatering af api-nøgler i Storebuddy

 

VIGTIGT:  Hvis du opdaterer dine API-nøgler, fordi du har ændret din url, er flyttet til en anden server eller lignende, anbefaler vi, at du sletter de gamle Storebuddy-webhooks i WooCommerce inden du opdater API-nøglen i Storebuddy. Gå til WooCommerces officielle guide til sletning af webhooks.

 

Derefter skal du opdatere API-nøglen i Storebuddy. Det gør du ved at logge ind, og navigerer til den forretning, hvor API-nøglen skal opdateres:

  1. Går til Mine forretningerVælg forretning (fx. min-webshop.dk)
    forretning_-_select.png

  2. Under sektionen Integrationer, klikker du på Salgskanal.
    woocommerce_-_opdater_api_1.png

  3. Her klikker du på Ret integration.

    woocommerce_-_opdater_api_2.png
  4. Du bliver nu præsenteret for den side, hvor du skal indsætte den nye API-nøgle fra WooCommerce.

    woocommerce_-_opdater_api_3.png
  5. Klik på opdater for at gemme.
  6. Hvis du mangler ordrer for den periode, hvor din API-nøgle har været deaktiveret, kan du opdatere ordrerne i WooCommerce. Derved bør de bliver sendt af sted til Storebuddy på ny. 
    Hvis det driller, kan du kontakte os, så kan vi hjælpe med, at importere ordrerne manuelt.