Integration til WooCommerce

For at vi kan importere din salg mv. i Woocommerce skal vi have mulighed for at kommunikere med Woocommerce. Det gør vi via Woocommerce-API'et. Du opretter en API-nøgle ved at følge denne guide.

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-1-1024x640.png

  • Log ind i din Wordpress admin 
  • Klik på WooCommerce Settings eller Indstillinger hvis du kører med Dansk sprog
  • Klik på Advanced i den vandrette menu
  • Klik på REST API i undermenuen, som kommer frem efter du har klikket på Advanced
  • Klik på knappen med teksten Add Key

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-2-1024x640.png

  • Under "Description/beskrivelse" kan du fx skrive Storebuddy, så du ved, at denne API-nøgle benyttes til Storebuddy.
  • Under "Permissions/rettigheder" skal du vælge Read/Write  eller  Læs/Skriv hvis du kører med dansk sprog.
  • Nu klikker du på Generate API Key 

sotrebuddy-woocomerce-api-n_gle-step-3-1024x640.png

Nu skal du kopiere og gemme  Consumer key og Secret key. Det er disse to nøgler du skal benytte, når du skal tilknytte din shop i Storebuddy.

Integrer WooCommerce og Storebuddy

Når du skal integrere din WooCommerce-webshop med Storebuddy, kan du følgende denne guide:

  • Klik på til Mine forretninger > Vælg den forretning, som skal integreres med din shop
  • Under Integrationer vælger du Tilføj salgskanal
  • Her vælger du WooCommerce
  • Derefter indsættes din shop-url samt dine WooCommerce api-nøgler. 
VIGTIGT: Vi anbefaler, at du aktiverer din Legacy-API, således at vi modtager dine salg, selvom der skulle ske en fejl med dine webhooks i WooCommerce. Denne service kræver, at du  aktiverer Legacy-API'en i WooCommerce. Servicen kontrollerer dagligt, at nye samt opdaterede salg fra de seneste 72 timer er ajourført.
WooCommerce har en officielle guide, hvor du kan se, hvordan du  aktiverer Legacy-API'en i WooCommerce.

 

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor får jeg er fejl, når jeg vil tilføje min WooCommerce webshop?

Der kan være mange grunde til, at vi ikke kan få hul igennem til din WooCommerce webshop.

  • Det skyldes typisk, at der ikke er offentlig adgang til shoppen. Det sker typisk, hvis det er en ny webshop, som er under udvikling. 
    Hvis det er tilfældet, kan siden først integreres, når den ikke længere er låst. 
  • Det skyldes også ofte, at den API-nøgle, der er oprettet ikke har skriverettigheder. Du kan se, i denne guide, hvordan du opretter en API-nøgle med skrive-rettigheder. 

Hvis ovenstående ikke hjælper, så kan du sende din url og din API-nøgle til supporten, så hjælper vi med at at nærmere på problemstillingen.