Drift af Storebuddy

Denne guide fortæller hvordan du drifter Storebuddy, samt hvordan du sikre dig, at alt som skal overføres er overført til regnskabsprogrammet.

TIP:
Når alt er overført, og for at du kan se hvilke differencer som er på fordelingskontoen, så kan du efterfølgende tjekke Ordrebalancen.

 

Det første der skal gøres, når der skal køres drift af Storebuddy er, at sikre sig at alt er overført til regnskabsprogrammet.

Dette gøres på følgende måde:

  1. Klik under Bogføring.
  2. Klik først Salg.

  3. Når det er valgt, klikkes der øverst Filter, og der åbnes nu et filter i højre side.
  4. I filteret under "bogføringsstatus" vælges "ikke bogførte" samt de ordrestatusser som vi bogfører ud fra.
  5. Klik Filtrer og sæt bogføringen af de ordre som mangler i gang ved at klikke dem til, og sæt dem i kø til bogføring.

Når dette er gjort, gøres det samme ved Betalinger (både salgskanal, betalingsgateway og gavekort), Refunderinger, tilbagebetalinger).

Det skal siges, at når der skal driftes betalinger, så er der forskel på hvor betalingerne bogføres.
Fx i nedrestående tilfælde, der bogføres der via Gateway og via Salgskanal.

Der skal det kun være dem som bogføres via den kanal som man er sat til.

Der blev udarbejdet et webinar, som vi anbefaler alle at se, skulle der være nogle spørgsmål til drift af Storebuddy.

 

Et udklip findes her:

 

Når Storebuddy er blevet driftet, og der fortsat står et beløb på fordelingskontoen, så kan du via vores Ordrebalance, og det har vi lavet en guide til, og den finder du lige her:
Storebuddys Ordrebalance